onsdag den 20. marts 2013

Tåbernes Testamente !

Var I går til amatør teater i Askov kirke. ( Sløjfescenen ) En forestilling, som jeg var lokket med til, da konens veninde havde sin søn med på rolle listen. Jeg ved ikke lige hvad jeg havde forventet, men blev noget overrasket. Det var ret professionelt skruet sammen. Man kunne se at der var lagt et stort stykke arbejde I både performance og opsætning af kulissen.  At det blev lavet i en kirke var både genial og noget overraskende ( Der blev sagt ord, jeg aldrig havde drømt om at høre i et Guds hus ) - Historien var bundet flot sammen. Skuespillerne havde deres timing rimelig på plads og der var på intet tidspunkt uheldige pauser i forestillingen. - Kirken var også fuld af tilskuer, så der var et vis forventnings pres til de optrædende. - At de to røvere pludselig blev bundet sammen med de to, som hang sammen med Jesus under korsfæstelsen, havde jeg ikke lige set komme. Jeg beundre altid de folk som træder op på en scene, selv om de ikke er skolet eller uddannet i erhvervet. Jeg ved selv hvor svært det kan være at stå på "ølkassen" og optræde. Jeg har endda den fordel, at jeg kan læne mig op af min faglighed og mine power point. Samt den ping - pong der kommer fra mit "publikum"   - - -   Fin aften - Med en noget alternativ plædering for vores kristne tro. 

Ingen kommentarer: