mandag den 4. marts 2013

Ju - Hu. Nu kommer varmen !

Så er det blevet forår. Vintergækken står allerede og blomstre i haven, og fuglene er begyndt at synge. Isen på min fiskedam er brudt og de største guldfisk svømmer op i overladen for at blive varmet op af solen. - Hold op, hvor glæder jeg mig til forår og sommer. Mit humør bliver simpelhen bedre. Opgaver og gøremål bliver på mærkelig vis en lille smule rettere, og man er ikke tynget at flere lag tøj, bare man skal gå en tur med hunden.
Aktionsradius bliver også væsentlig større. Og selv om haven og garagen ofte genererer arbejde, så er det intet at regne for det "frie" liv udendørs. I vinter perioden kan jeg faktisk savne det at gå og nusse i garagen eller pille ukrudt i haven. Opgaver der nok ikke kræver den store hjerne virksomhed, men som både giver et synlig resultat og en efterfølgende tilfredshed.
Træningen bliver bedre. Måske ikke mere intensiv. Men solskin - korte bukser og svedig trøje føles væsentlig bedre end hat - kold sne og refleks vest. De næste 6 - 7 måneder er helt bestemt mine bedste måneder hver år.

Ingen kommentarer: