onsdag den 10. juni 2009

Røde Glenter - Næsten i min baghave !


Helt utrolig...... På vej hjem fra arbejde, så jeg pludselig en rød Glente ude på en mark. Den sad ret tæt på vejen, mellem Mikkelborg og Skodborg Skov. Jeg smed straks bilen ind til siden. Og så blev det mere fantastisk Der var to Glenter, De nærmest legede. Den ene sprang af sted på marken, mens den anden svævede over området. Det giver et sug i maven, når så stor en fugl svæver tæt hen over én. Straks jeg kom hjem, tog jeg løbetøjet på, og løb ud til stedet for at opleve dem en gang til. Men desværre havde de fundet et andet sted at kurtiserer...... Nå, jeg vil holde rigtig godt øje med dem i fremtiden. Man får virkelig en fornemmelse af de store vidder og verden udenfor ens egen lille cirkel, når så store majestætiske fugle viser deres ynde og kådhed.

Ingen kommentarer: