søndag den 7. juni 2009

Ligestilling på tronen, hvorfor nu det ?

Skulle jeg følge min hjerne, ville jeg helt sikker stemme for, at der skulle være ligestilling på tronen. Men ved nærmere eftertanke satte jeg dog alligevel et NEJ. For det første mener jeg ikke, at jeg har ret til at bestemme noget, der tidligst kan blive aktuel om 70 - 85 år. ( Jeg vil jo aldrig oplevet det alligevel ) Og hvilken ret har jeg til at bestemme for mine børnebørn. Lad da dem selv bestemme, hvis det bliver aktuel.

Og for det andet, så bygger hele kongehuset, hele institutionen, hele meningen med royalitet på traditioner. Og det er en tradition at vi har konger. ( Deraf ordet Kongerige ) Hvorfor skal der nu pilles ved det ? Hvis man kan pille ved noget så traditionel. Hvad kan man så komme i tanke om som det næste. Nej, vær nu tro ved traditionen. Det er næsten den eneste berettigelse for stadig at beholde vort kongehus. Og lad så, den til den tid, levende befolkning tage stilling til Dronning / konge problematikken, hvis det skulle blive et problem.

Ingen kommentarer: