tirsdag den 23. juni 2009

Altså Arla !!


Nu føler jeg mig svigtet på mine principper. En ellers meget god kollega fra mit tidligere job. Astrid Gade Nielsen, er gået i medierne for at forsvare et par Arla foods produkter, som mildest talt har en vildledende indholdsfortegnelse. ( Nogen ville nok kalde det snyd ) Man kan jo ikke kalde et produkt koldskål, uden at det har set kærnemælk. Eller rødvin sovs , som kun har set ekstrakt af rødvin. Hvad er nu det for noget ?? Arla havde en svipser med Metrosagen. Dengang vedtog man at blive på den etiske rette sti. ( Jeg var selv en del af organisationen dengang ) Og så bliver man alligevel taget på venstre fod med denne form for markedsføring. Man kunne jo naivt spørge sig selv: Var det rigtig, dengang kritikkerne sagde, at Arla var blevet så stor, at den ene hånd ikke vidste hvad den anden gjorde. Eller de mere onde tunger: At Arla var blevet så selvsikker, at man ikke gik ydmyg til opgaven. - - Stram nu op Arla. - - I lever af den direkte kunde ved køledisken. - - I har ikke råd til flere pletter på navnet - - At være stor har endda flere indbygget forpligtigelser end de små - - Jeg ved at Arla kan - - Brug styrken til at være ærlig og ydmyg, det sælger på den lange bane !!

Ingen kommentarer: