onsdag den 3. juni 2009

Hvor stolt kan man blive !

I dag var to af mine børn til eksamen. Den mellemste til psykologi på Aarhus seminariet og knægten til fysik i skolen. Et 10 tal i seminariet og et næsten lige så godt resultat i folkeskolen. Ja, jeg er stolt af mine børn. Jeg har aldrig lagt skjul på at ambitioner er en god ting og at man kan det man vil........ Hvis man bare vil det nok !!!! Et af mine lærer sætninger har altid været: Sigt efter månen, og skulle du ramme ved siden af, så lander du mellem stjernerne. Ikke at der ikke skal være plads til at tage den med ro, når man har brug for det. Men at livet skal bestå af leverpostej farvet hverdag - At millimeter demokrati er sagen - at brun sovs behøver at være trendy og at janteloven er målet, har aldrig været mig. Og det skal helt sikker heller ikke være mine børns liv, hvis jeg kan gøre noget for det. De skal have lov at smage livet og alle de goder oplevelser de kan få. Og vejen dertil går altid over en dygtig og målrettet indsats.

Ingen kommentarer: