mandag den 22. juni 2009

Barndommens drøm kom lige forbi !

Jeg kom kørende forbi Vamdrup Lufthavn, på vej mellem to møder. Og pludselig landede et gammel krigsfly hen over hovedet på mig. Den var "næsten" et tro kopi af originalen, og den lignede nøjagtig de plastik flyver, jeg lavede i samlesæt som 8 - 12 år. Straks kørte jeg ind og tage et par billeder, og mens jeg stod og ventede på det rigtige billede, kunne jeg mærke barndommens vinterhygge. Lugten af lim og saftevand. landet med maling og våde pensler. Jeg brugte enorme mængder af tid på at samle plastikflyvere og kampvogne, og drømte mig ud i verden med disse små maskiner. Jeg kunne næsten mærke lykke og længselsfornemmelsen i maven, da jeg stod der og betragtede 1 til 1 størrelse flyveren. Sådanne glimt fra fortiden kan man leve længe på.

Ingen kommentarer: