onsdag den 8. juli 2015

Mine læge journal !


Jeg havde ikke lige været opmærksom på denne mulighed. Men selvfølgelig er den digitale verden også blevet indført i vores sundhedsvæsen. Jeg kan se hele min læge journal på nettet. 

Intet burde komme bag på mig, da det hele jo drejer sig om mig selv - Men jeg må sige at det alligevel var ret sjovt at læse. Dels var der noget jeg helt havde glemt - Dels var der noget jeg slet ikke var klar over og dels får man også en lidt anden opfattelse af ens helbred, når det hele sådan rulles op på en gang.

Sådan gør du for at se din journal:

Slå op på www.sundhed.dk 

Klik på "min side" i øverste hjørne

Klik på "Mine konsultationer" i nederst venstre hjørne.

Klik på "Log på" i feltet midt på siden 

Brug dit personnummer, din personlige kode og dit nøglekort til NEM ID for at logge på. 

Klik på "næste" - ( fremhævet med rødt ) - Fremhævet i højre hjørne


Nu har du et overblik opdelt efter typer af konsultationer og årstal. Hvis du for eksempel vil se din konsultation hos din praktiserende læge, kan du udvide listen ved at klikke i det lille kryds, der står til venstre for punktet praktiserende læge. Klik på de gule firkanter, der dukker op i skemaet

Hvis du går tilbage og klikker på "ydelser" ( I stedet for "Mit overblik") Så får du en liste over alle konsultationer med den nyeste øverst. Du kan vælge udelukkende at se konsultationer hos tandlægen eller en anden behandling, hvis du bruger rulle menuen ud for "Behandlinger "

Held og lykke - Og bliv nu ikke forskrækket

Ingen kommentarer: