lørdag den 14. februar 2015

Karneval !

Menneskemængden er ubeskrivelig
Selvfølgelig har jeg hjemve, og tager altid hjem fra mine forretningsrejser når opgaven er løst - Men denne gang kunne det alligevel godt krible i fingerne for at forlænge opholdet i Brasilien med et par dage eller tre. Jeg rejste hjem dagen før det store karneval. Det største bliver afholdt i Rio De Janeiro - og det anden størst blive afholdt i Recife. Netop den storby ( 4. mill ) Som ligger under 50 km fra vores fabrik. 

Et par af mine europæiske kollegaer, som har fast arbejdsplads i Brasilien skulle der ind. Bagsiden var at de fik alle mulige formaninger af vores lokale fabriks chef om ikke at have penge - telefoner - ure eller andet på sig, som kunne lokke tyveknægte..... Og at de skulle holde sig langt fra sidegaderne eller de små værtshuse, da vold også var et udbredt problem under karnevallet. 

Når man ser billederne fra sidste åres karneval, er det tydelig at der er gang i festen ( Hvis der er noget Brasilianerne kan - Så er det at feste ) - Og efter sigende bliver det både drukket tæt og vist en hel masse hud frem.

 Nå. Jeg fløj hjem og det var også fantastisk. At komme hjem til konen - hunden og sin egen seng har en værdi der ikke kan sættes tal på. Så må de undvære mig til deres karneval. Og det overvejer de jo nok. 

Ingen kommentarer: