tirsdag den 7. oktober 2014

Havet omkring hotellet !

Når man går langs stranden i Suape - Nærmere betegnet stranden ud for mit hotel Acopora, kan man se mange sjove ting. Skiltet til venstre advarer mod druknefare, hvis man svømmer i havet ( Stong current risk of drowning ) - De skriver dog ingenting om at havet også er fyldt med hajer. De behøver ikke ballancerer de forskellige fare - Men det var nok mere oplysningen om hajer der ville få folk til IKKE at svømme rundt i vandet.


Havet skyller de mærkeligste ting op. Drivtømmer - masse a plastik flasker og nogle gange lidt natur fra havet. Som skallen af en papegøjefisk ( Billedet ) Den er næsten hel - Man fristes til at sige at resten er ædt af en haj. Men det ville nok være at digte lidt for meget på historien.


At havet også kan vise tænder. Jeg har aldrig set de høje bølger. Havet ligner nærmest en almindelig strand ved Vesterhavet. Men som billedet viser, så er havet langsomt ved at æde sig ind på kysten. Tårnet stod på kanten til havet sidste gang jeg var i Brasilien. ( Februar ) - Men nu er næsten halvdelen af grunden under tårnet skyllet væk. Hotellet er ved at lave en større kystsikring. Stranden ligner mere en byggeplads, end en Brasiliansk strand med palmer og solskærme. Jeg tvivler ikke på at det nok skal blive fint. Det ser jeg nok når jeg kommer herned næste gang

Ingen kommentarer: