mandag den 27. oktober 2014

Genbrugspladsens konger !

Ugen var brugt på at ommøblerer et af vore børneværelser ( Knægten er flyttet hjemmefra sidste sommer, så det var nok også på tide ) - Oprydningen genererede en del småaffald som vi så kørte på genbrugspladsen.
 
Nogle vil nok sige at jeg er forudindtaget af de ansatte på genbrugspladsen - Men en ting er sandt. Jeg har ALDRIG set dem smile eller virke bare en smule service minded. - Og dette besøg var ikke anderledes end alle mine andre besøg.
 
Jeg havde et par gamle bærbare computer og en fladskærm - Samt en printer. De to først nævnte var nemme at komme af med, da det var tydelig skiltet, hvor de skulle ligge..... Men printeren !!! Der var ikke et eneste skilt med ordet "Printer" - så jeg brugte min egen logik og satte den sammen med computeren og fladskærmen. - MEN NEJ !
 
Straks stod en orange klædt negativ og voluminøs menneske og pegede finger af mig. ( Uden at bevise det - Så er jeg overbevist om at han bare ventede på at jeg satte printeren forkert ) - Med en meget skarp stemme pegede han på skiltet og sagde: "KAN DU SE NOGEN STEDER - AT DER STÅR PRINTER" - Det måtte jeg indrømme at jeg ikke kunne. Han fortsatte i samme høje toneleje:" KAN DU SE SKILTET - SMÅT ELEKTRONISK HUSHOLDNINGS ARTIKLER - HER SKAL DU STRAKS FLYTTE DIN PRINTER OVER" - Godt nok stod der ikke printer på denne seddel - Og da jeg spurgte ham om hvordan jeg skulle vide at printeren hørte til der, var svaret: "DET BURDE DU KUNNE REGNE UD".
 
Senere hørte jeg at de råbte af en ældre dame, som nærmede sig pap containeren med nogle kasser. " HVAD SÅ DAME - ER DE SIKKER PÅ AT DET ER REN PAP" - Uden overhovedet at gide flytte sig over til damen og enten guide hende eller bare kontrollerer kasserne.
 
Jeg tror aldrig at jeg har set personalet på Vejen genbrugsplads været bare en lille smule service minded. De er små konger, der næste står på hovedet ind i folks biler og skælder ud eller peger med nedladende gestus på de borger, der faktisk gør en indsats for at finde ud af systemet på pladsen.
 
Et eller andet sted er disse folk til, som en service for borgerne - Og et eller andet sted i kæder er jeg faktisk - Gennem min skat - Deres arbejdsgiver. Havde jeg så elendige service folk ansat. Ja, så var de ikke ansat længere. Nu er kommunen nok mere langmodig end mig - Så man skulle nok sende dem på tvunget service kursus. Lærer dem hvorfor de er på pladsen og at dem der kommer på pladsen faktisk er dem der betaler deres løn. - Det kan kun blive bedre !

Ingen kommentarer: