torsdag den 30. januar 2014

Højere uddannelse !


Her hænger jeg i stroppen
Så er jeg i gang med en rigtig omgang "Tarzan" træning. Da mit firma også beskæftiger vindmølle service folk, og at disse folk efterhånden er blevet indlemmet i manufacturing ( Mit ansvarsområde omkring sikkerhed) - Så er jeg også nød til at finde ud af deres udfordringer. Og hvordan gør man det bedst.... Ved at prøve "hands on". Derfor er jeg gået igang med at få alle de rigtige certifikater for at kravle i vindmøller.
Denne træning foregår i Falcks træningscenter i Esbjerg. Først har jeg gennemgået 2 dages førstehjælps kursus, med speciel fokus på skader som kan ske under vanskelige forhold. Og nu er jeg så i gang med den praktiske del i selve vindmøllen. Her træner vi både hvordan man selv kommer ud af en mølle i en fart og hvordan man får en tilskadekommet ud og ned på en sikker måde. Havde vejret ikke være minus 4 grader og en stiv kulind fra øset, så havde det været rigtig sjovt. Lige nu er det rigtig koldt..... Men stadig spændende. I næste uge skal jeg have "Sø redning" - Her foregå det meste i vandet - I overlevelsesdragter. Så er jeg også klar til at komme
Of shore.

Ingen kommentarer: