onsdag den 15. januar 2014

Fit for Fight - Arbejde i højden !

Sundhedsbevis for søfarer - til Off Shore arbejde. Og Sicherheitspass
til de internationale certifikater
Så er jeg næste klar til at komme i højden. Efter at vores service del af forretningen er lagt under Manufacturing, er der ret store chancer for at jeg skal ud og besøge forskellige sites.( Vindmølle parker ) - Første skridt er taget. Jeg har været igennem 2 skrappe lægeundersøgelser, for at se om helbredet og styrken kan leve op til de strabasser, som man kommer ud for i toppen af en vindmølle. Man kan næsten sige at det var et fuldt 100.000 km eftersyn. Især den tyske undersøgelse, som jeg fik i Harrislee var grundig. Blodprøver - reflekstest - cykeltest med hjertediagram - computerstyret høre og synstest osv. -At jeg faktisk kom ud med top karakter var ikke bare ok - Det var helt ok. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har fået en så grundig undersøgelse. Og kom bagefter til at tænke på, at man måske skulle tage en sådan undersøgelse mindst hver 5 år, når man har rundet de 50.
Næste skridt er 1½ uges kursus i Esbjerg, hvor det står på alt, fra førstehjælp - højderedning - Arbejde i små rum og til søredning fra Off shore møller. Det skal jeg nok skrive mere om senere. Og lægeundersøgelsen....... Den skal jeg igennem hvert år, så længe jeg vil beholde de internationale certifikater, som Esbjerg uddannelsen gerne skulle ende med.

Ingen kommentarer: