mandag den 27. juni 2011

Roots - Rødderne !

Vi havde snakket om film serien Rødderne, og konen fik den bestilt på internettet. Nu har vi så set serien igennem og jo.... Jeg må indrømme, at selv om kvaliteten og hastigheden i filmen ikke lever op til nutidens krav. Så fortæller den en historie om virkeligheden. En historie som både virker oplysende og opdragende, samtidig med at man bliver underholdt.





Jeg huske også serier som: Shogun - Kammarater i krig - Matador. Alle sammen noget man kunne blive klogere af, samtidig med at man blev underholdt. Jeg kunne godt ønske mig at TV / film selskaberne tog denne form for underholdning op igen. Og jeg kunne måske også se at de gamle serier kunne bruges i skole sammenhæng. Så vores børn kunne få en indsigt i fortiden på en måde der appelerer til nutidens info medie.

Ingen kommentarer: