søndag den 19. juni 2011

Dyr på vejen !

Trafikken i Indien er noget man ikke kan beskrive - Det skal opleves. Vejene er elendige, skiltning er spontan, bilerne masser sig frem, knallerter og Tuk-tuk er over alt. Og så krydses gaden af både køer, æsler og mennesker. Og så er der er en mur af bil os blandet med en in ferm larm af motorer og dyt horn. Der skal et helt andet opmærksomheds niveau til, end det jeg normalt har når jeg kører rundt i lille Danmark. Men alle smiler, selv om bilisten ved siden af gør alt for at mase sig foran dig. Dog sker der også uheld. Mange af bilerne har små buler og vi stod lige ved siden af to knallerter der kørte sammen. ( Faktisk så tæt at min kollega og jeg var de første på pletten og fik dem væk fra vejen ) - De blødte hist og her, men det gik hurtigt over, og selve trafikken rullede videre næsten med det samme. Jeg ville få et ret højt blodtryk og dårlige nerver over at skulle færdes her hver dag. Men som turist, der suger indtryk og oplevelser til sig, samtidig med at man springer for livet i trafikken. Ja, det går nok et stykke tid.

Ingen kommentarer: