lørdag den 13. november 2010

Verden er blevet uhyggelig mindre !

"Dengang jeg var lille, var jorden kæmpe stor - Nu er jeg kæmpe stor og verden er blevet lille".Jeg kan ikke huske hvem der sagde disse ord, men det er så sandt som det er sagt. Som lille var det utrolig, hvis man køret fra min fødeby Skive og til grænsen. Og man var verdensmand på gaden, hvis man havde noget slik fra Tyskland. I dag tager jeg rask til Kina, og er næsten blevet dus med at tage om på den anden side af kloden. Nu kan man rigtig fornemme, når nogen siger at vi kun har denne ene verden, at den ikke er stor og at den godt kan slides op. Det kan faktisk løbe mig koldt ned af ryggen at tænke på mine børn og børnebørns fremtid i denne " lille" verden. Det kan godt være at vi gør alverdens krumspring for at passe på den i lille Danmark. Men det jeg ser andre steder, gør at vi bare er en dråbe i havet.

Ingen kommentarer: