torsdag den 11. november 2010

Pølsesnak på kontoret !

I dag tog vi virkelig revanche på vores kinesiske kollegaer, der nok længe har gået og grinet af vores evne til at spise med pinde og indtage den kinesiske føde. I dag serverede vi fårespegepølse og rugbrød. Forhistorien var at jeg havde været ude på en af mine kollegas gård for at hente en varm jakke, og tage den med til ham i Kina. Her fik jeg også lige en fårespegepølse fra han egen fåre hold med på rejser. - Jeg supplerede selv med en godt rugbrød. Og smuglede den gennem flere toldstationer, inden den var på fabrikken. Min kollega var lykkelig og efter at vi danskere havde smagt på pølsen, lavede han en hel flok "ryttere" og løb rundt i kontoret og fortalte om hans hjemmelavet - fårespegepølse (Hemsløjt). Alle var glade for gaven, men flere rynkede lidt på næsen over det grove brød.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Nils,

Storartet initiativ - du er sikkert ikke i tvivl, og jeg kan kun bekræfte, at Torben blev rigtig rigtig glad for at du ikke havde nået at dele hele pølsen med familien inden afrejse ;-))

/Tina Mølby

Nils Mogensen sagde ...

.... Og så gik det alligevel galt. Efter pølse uddelingen ryddet jeg op og smed kniven ned i tasken. OG GLEMTE ALT OM SAGEN. Senere i Beijing Airport stod så en kinesisk embedsmand og sagde. " Hello sir, you have a knife in your back" - Jeg grinede lidt og sagde. " Det tror jeg nu ikke !!" Og så gik det pludelig op for mig - da han trak kniven, med lidt spegepølse på bladet, op af min taske. Han lignede ikke en der syntes at det var sjov, så jeg direkte over i UNDSKYLD mute. Og jeg fik allernådigst lov til at passerer !