fredag den 5. november 2010

Når våben stiver selvtilliden !



I dag var min løbetur lagt om formiddagen, så det passede ind i resten af arbejdsdagen. Og turen skulle gå ud af Hærvejen, gennem Skodborg skov. Men pludselig kunne jeg se at skoven var omringet af jægere. Jeg var ikke kommet forbi noget skiltning og havde derfor ingen anelse om at de havde afspærret skoven. En af jægerne råbte mig an og sagde at der var jagt ( Det kunne jeg godt se ! ) - Jeg foreholdte ham den manglende skiltning, men det eneste han sagde var: Det er på eget ansvar". - - - - Nu ved jeg, fra min lange tid i militæret, at et skydevåben godt kan give en smule selvtillid. Men her var han ude over grænsen. Jagtloven omtaler selv i skiltning og publikumshåndtering, hvordan det skal gøres. Jeg løb så rundt om skoven og hjem. Og jeg så ikke et eneste skilt. Uagtet at det faktisk er et ret velbesøgt vandrestykke af hærvejen. Her er virkelig noget at samle op på til næste komsammen i Vejen Jagtforening. Måske skulle man starte med at give alle medlemmer et par læsebriller, så de kan komme på omgangshøjde med loven. Og så burde man også lærer sine medlemmer, at man ikke siger: "Det er på eget ansvar". Våbenloven er helt entydig i ansvarsplacering for folk med våben. Og denne lov burde også være paratviden for en jæger....... Nå... Jeg løb også forbi andre jægere. De hilste pænt og jeg tror helt sikker ikke at de så mig som noget forstyrende. Og de så også ud til hverken at være truende eller have svært ved at se forskel mellem en hjort og en løber.

Ingen kommentarer: