torsdag den 20. maj 2010

Svigermors skarpe tunge !

Planten der næsten har fulgt mig hele livet. Jeg husker at den stod i mit barndomshjem, i et hjørne af stuen. Kæmpe stor ! Jeg kan huske at jeg havde et par stykker i min første lejlighed i Holstebro. Her var den speciel god, da den kunne holde til at blive røget på, overvandet og ikke vandet i lange perioder. Og så har der næste altid været en eller anden størrelse af denne plant i mit hjem indtil dato. For nylig, på vores sølvbryllupsrejse i Den Dominikanske Republik, så jeg at de stod overalt. Nærmeste som en slags ukrudt. Så jeg har et rimelig kendskab til planten.......... Og så alligevel. Nu er den plante, som står på vores badeværelse pludsentligt begyndt at blomstre. Det har jeg aldrig set før. Det må enten være et sjældent syn, eller en ting der bare aldrig før har fanget min opmærksomhed.... Nå, se billedet. Det ser da rimelig flot ud ! - Og gør måske dens navn lidt til skamme !

Ingen kommentarer: