mandag den 10. maj 2010

Bakkedal - Snyd og bedrag !


Nærmest ved en fejl, eller var det mit spare gen der slog til, så købte jeg en Bakkedal. 75 % smør er nok også ok, hvis jeg mener noget med at holde den slanke linie. Men straks jeg kom hjem blev fortrød jeg alligevel købet. For foliet i pakke reklamerede med et billede af deres hovedkvarter. Sikke noget bævl !!!! - Med mit kendskab til mejeribranchen, er Dragsbæk margarine en stor moderne fabrik. Som helt sikker producerer efter moderne produktionsmetoder, som kontinuel omkostningsoptimerer produktionen og som har moderne styringsmetoder, til både kvalitet, ordrestyring, lønbetaling, produktionsplanlægning og laboratoriekontrol. ( Ovenikøbet er de ejet af en stor pengetank " Orkla" - Og Dragsbæk har både en industriafdeling og en carteri afdeling ) - Så er det utrolig at de SPILLERjantelovens værste siden - På sangen "Højt at flyve - dybt at fald" - " Skomager bliv ved din læst´" - Og hvad jeg eller kan komme i tanke om af småborgerlig ævl. Tænk også på reklamefilmen fra Dragsbæk: Her er vores kvalitetskontrollanter - Og så ser man et par børn der hyggeligt leger med deres produkt og en bolle. Alt dette er let gennemskuelig, og en hilsen til storebror Arla Foods. Hvor Dragsbæk prøver at ride på en stemning mod denne mejeri gigant. Hvor langt ned i mudderet kan man rulle sig ????? - Som jeg læser deres reklamer, er det en misundelse over at der findes en virksomhed, med et bedre brand end dem........ Tag jer dog sammen. Udtænk en sober reklame og hold fast ved at I har et produkt der er ok. ( For det er det faktisk ). Det ville helt sikker gøre at jeg ville række ud efter produktet uden at blive ramt af en virksomheds tro at den bedste måde at sælge deres produkt er at appelerer til " laveste fællesnævner for Hr. og Fru Danmark. ( Billedet ved siden af pakken understreger at de har en moderne industri, som ligger langt fra deres reklamer. Billedet er klippet fra deres egen hjemmeside.
PS: Så beskæftiger Dragsbæk Magarine sig også med Ristet Løg, mayonnaise og Dressinger. De har i de senere år opkøbt ikke mindre end 35 virksomheder. - 3 alene i 2007. Eksempelvis Kolding Salater A/S - Og omsætter i dag for over 675 millioner. - Jeg spørg bare: Billedet som et lille hyggelig firma er vel ret langt fra virkeligheden.


Ingen kommentarer: