tirsdag den 25. maj 2010

Miljø certificering - hård uge !


Starten på en spændende uge. Jeg har DNV på besøg i hele 3 dage. De skal se virksomheden over skulderen, for at måle på vores miljøpræstationer, om vi lever op til det vi siger og om vi har styr på tingene. Jeg har været på turne de sidste 3 - 4 uger, for at informerer kollegaer, lave management review, tjekket auditplaner og resultater, lavet beredskabsøvelse og hvad ved jeg. Nu bliver det spændende om jeg har været hele vejen rundt, og om der skulle være noget jeg har overset. I min tid i mejeribranchen var en afvigelse noget af det mest forfærdelige at få. Den holdning har jeg aldrig haft....... Jo, selvfølgelig er det da et tegn på at man ikke lever op til det man troede. Men jeg går da ud fra at alle gør deres bedste. Så skulle DNV finde noget at give afvigelser på, så er det noget vi har overset eller fuldstændig glemt. Og så er det da rart at de kan finde det for os. Og vi kan få gjort noget ved sagen. På den måde gør certificerings bureauerne også mere gavn, end blot at nikke og sende et certifikat til at hænge på væggen.

Ingen kommentarer: