søndag den 9. maj 2010

DM Duathlon !


Igen i år var jeg til DM i Duathlon i de smukke omgivelser omkring Støvring. Vejret var perfekt og jeg glædede mig meget, da min nye Quantana Roo enkeltstarter cykel skulle have sin ilddåb. Og så glædede jeg mig også til at møde den " gamle Garde". For efter små 20 år i Triathlon sporten, kender man jo en del af folkene.
Efter lidt småsnakken, klargøring i skiftezonen og en gang opvarmning, var jeg klar til starten. De første 10 km løb gik fint. God tempo, men ikke på nogen tidspunkt var jeg presset. Så op på den nye cykel. Og den kørte som en drøm. 44 km, (4 x 11)De første 2 omgange gik som smurt, 3 omgang lidt mat og 4 omgang var ren overlevelse. Alle omgangene gik op af den stejle bakke kaldet Ellishøj. De sidste 5 km løb var nok 120 % og resulterede i at jeg måtte knække mig lige før eg lige efter mål. Men hvad gør man ikke for at vise flaget. Især over for sig selv og for at retfærdiggøre alt den træning man lægger i hverdagen. Jeg mener at det blev til en 5. plads. Fint nok for mig. Jeg blev slået af min gamle tri-ven Jan Lodberg. ( Billedet ) Han er dog også i supertræning, da han om 3 uger tager til Afrika, for at løbe marathon på savannen. Fin dag, med mange gode oplevelser. Sådanne dage giver rigeligt med brændstof til flere træningspas, ny energi på hjemmefronten og nyt mod på arbejdet.

Ingen kommentarer: