onsdag den 24. december 2008

Nisseløb. tradition og fjollede påfund.




Traditioner skal jo holdes. Også selv om de vante betingelser ikke er til stede. Jeg plejer at løbe et sidste juleløb sammen med en af mine gode venner. Og vi plejer at løbe med nissehue.

I år er vi desværre så langt fra hinanden, at det ikke var muligt...... MEN..... Så tog jeg alligevel fat på traditionen. Tog løbetøj og nissehue på, og begav mig ud i området omkring Skodborg.

Ja - Ja. Der var da nogle der kiggede underlig på mig, men de fleste havde et smil og et vink til overs for påfundet. Og jeg overskred igen en grænse for, hvor mærkelig man kan opfører sig og alligevel have det sjov. Det er helt sikker at traditionen får lov at leve. Også selv om jeg bliver kendt som " nørden der løber rundt med nissehue juleaftens dag".

Ingen kommentarer: