torsdag den 25. december 2008

Klædt ud som julemanden !


Og så var jeg julemand i år. Mest fordi knægten ikke syntes det var sjov . ( Han havde ellers meldt sig frivillig for en måned siden. Men fik betænkeligheder ved at optræde ) ....... Nå....Jeg kravlede i kostumet, som efterhånden er 25 år gammel. Lavet af min mor, og brugt ved adskillige juleaftener. Sneg mig ud af bagdøren og stod så og bankede på altandøren. Det mindste barnebarn løb skrigende væk, men den ældste var helt med på spøgen. Så jeg fik fortalt om rensdyr, julegaver og en travl dag og fik udleveret gaver til alle i stuen. .... Men " undskyld mor " Jeg satte mig på et tidspunkt på hug, for bedre at kunne tale til de små. Og så revnede bukserne. Det betød, at jeg nok var den første julemand, de havde set, som bakkede mod altandøren og forsvandt med lynets hast.

Ingen kommentarer: