torsdag den 25. december 2008

Julekort skaber både glæde og vemod !



Sad og gennemgik de mange julekort, vil havde fået. En fin tradition, som vi selvfølgelig selv dyrker, ved at sende næste 30 kort ud til venner og familie. Uanset om man bare grifler et par linier på et billigt købekort, eller man laver en hel stil på et hjemmelavet kort er underordnet. Her er det netop tanken der tæller. Når man sidder med kortet, ved man at afsenderen har brugt tid og tanker på det bånd der binder os sammen. Vi har endda et par stykker, hvor denne kommunikation næsten er den eneste binding. Jeg har også sendt et på mail julehilsner. Her er det lidt nemmere at lave en generel og så sætte et halv hundrede modtagere på. Og så bliver det også mere rutine og upersonlig. I år sendte jeg en speciel mail til et par stykker, som jeg mente havde fortjent det. Og mærkelig nok, så kom samme personlige fornemmelse, som da jeg skrev de almindelige kort. Så det er måske fremtiden. For det er netop den varme fornemmelse / vemod jeg elsker, ved at få og læse julekort.

Ingen kommentarer: