lørdag den 13. december 2008

Besøg fra fortiden !

Jeg havde besøg af mine " gamle" kollegaer i denne uge. Hobro Mejericenter har en fantastisk tradition, med samle sikkerheds- og tillidsfolk en dag, sidst på året. Her tager de ud og ser en jobrelateret fabrik - holder et fællesmøde og derefter spiser sammen. Jeg havde inviteret dem til et besøg på LM. For at de kunne se, hvordan man fremstiller det ypperste indenfor vinger til vindmøller. Det var en fornøjelse at se dem alle igen, og de sidste 10 måneder i et nyt job, havde ikke skabt den stor afstand mellem os. Jeg viste dem rundt i produktionen sammen med min højre hånd Flemming. Selvfølgelig er vinger langt fra mælk. Men de var oprigtig interesseret. Havde jeg haft mere tid, skulle jeg have brugt tid på vores måde at styre forretningen på. Lean filosofien med tavlemøder, direkte kontakt gennem organisationen og den daglige opfølgning på opgaver og forbedringer, ville helt sikker kunne forbedre min tidligere arbejdsplads. Men det kan være at jeg kan komme en tur til Hobro, for at give dem et skub i den rigtige retning. Jeg har allerede en god ambassadør ud i filosofien ved deres vedligeholdschef.

Ingen kommentarer: