mandag den 11. april 2016

Forfordelt - som kvalifikation !

Liberal Alliance vil fjerne de opstillede måltal for kønssammensætningen i ledelsen hos store virksomheder, og de får støtte fra de Konservative. "Jeg mener slet ikke, at vi politisk skal blande os i, hvordan kønssammensætningen er i bestyrelser og ledelser.
 
Vi mener, at det er den enkeltes kvalifikationer, der skal være afgørende for, om man får et bestemt job. Hvis jeg fik et job på baggrund af en kvote, så ville jeg ikke ane, om jeg var dygtig, eller om de lige manglede en kvinde for at nå et måltal på 40 procent", siger LA-ligestillingsordføreren, Laura Lindahl. Dansk Folkeparti kan dog godt leve med de nuværende måltal.
 
Og så råber kvinderne op om ligestilling og hvordan vi som mænd ser ned på deres kamp for ligeberettigelse. Disse måltal er da nok det mest kønskriminerende jeg kender til ( Endda legaliseret kønsdiskrimination ) - Ikke at kvinder får forret i virksomhedernes ledelse, men at vi som mænd kan få lov at sige " Vi ved godt at du ikke er så klog som vi mænd, men vi ansætter dig alligevel, da du er beskyttet af lovgivningen. På linje med handicappede og flexjobbet"
 
Hvis jeg blev ansat på sådanne vilkår, så sagde jeg helt sikkert Nej Tak !

Ingen kommentarer: