torsdag den 5. juni 2014

Fars dag !

jeg har et noget ambivalent forhold til Fars dag, da jeg ser det som en meget kommerciel opfindelse. Og så kan dagen faktisk også skabe mere sorg end glæde. Den kommercielle del er er næsten for nem at gennemskue, men alligevel hopper vi næsten alle på vognen - ( Læs også Mors dag - Valentine dag osv ) - Det er fint nok at man lige husker på sine medmennesker på en bestemt dag. Men det er da en katastrofe, hvis det KUN bliver denne dag. Jeg kunne også nemt komme i tanke om alle de enlige fædre, som enten ikke har kontakt - eller kun sporadisk kontakt med sine børn. Hans "fars dag" er nok mere en pine end en fornøjelse.
 
 
Jeg er så alligevel så heldig at have en familie der husker mig nogenlunde hele året, og at de også kommer med en lille erkendelighed. Gaven er normalt meget personlig uden at jeg overhovedet skal lave en ønskeliste - ( Hvilket også lyder mærkelig - at man skal lave ønskeliste til en sådan en dag ) I år fik jeg 2 bøger som matcher rigtig meget min lidt skæve humor. En bog om rubrik annoncer i 130 år. Samlet af Ole Rasmussen - Bogen hedder:
 
"Svend - Hvor har du gjort af mine trusser"

Ingen kommentarer: