tirsdag den 24. juni 2014

Tilbage på sporet - Helt fantastisk

Så kom jeg igennem dette års største mål. -  Jels ½ Ironman - Et mål som jeg allerede satte den 1. januar i år. Efter et MEGET langt 2012, hvor sygdom og lungeproblemer havde sat mit helt tilbage på udskiftningsbænker, og hvor jeg virkelig var ved at miste trangen til at dyrke sport. Havde jeg i løbet af vinteren fået styr på mine vejrtræknings problemer. Nu var det så bare at få styr på træningen igen.

Problem nummer et var dog at den lange pause havde sat sig på side benene. I alt 14 kilo over hele 2012. Dem skulle jeg af med, samtidig med at kondien også skulle op. Jeg nåede mit mål om et vægttab på de 14 kg. allerede i april og kunne begynde at fokuserer mere på kvalitetstræning. Jeg ville lyve, hvis jeg sagde at det har været let. Et mix af at være konstant sulten - At være konstant øm over den hårde træning. Mixet op med et arbejde der både er krævende og tit er fyldt med rejse aktivitet. MEN DET LYKKES.

Nu var så lakmus prøven om jeg kunne komme igennem en ½ Ironman uden at falde helt igennem. Tiden var ikke et mål, så jeg havde bevist ladet uret være hjemme. Jeg skulle gennemfører, for at vise mig selv at jeg stadig havde både lysten og styrken. - Jo, det var en hård omgang. Men ikke mere end jeg kunne nyde turen og faktisk føle glæden ved at være tilbage. 

Resultatet var en samlet tid på 5 timer og 43 minutter ( Rimeligt ) - Og nr. 9 ud af de 35 deltagere som var i klassen 50+. Men det bedste resultat var alligevel at jeg kunne gennemfører min plan - Lagt en mørk 1. januar, hvor alt så lidt håbløs ud, og ende ud på denne måde. Nu er jeg inde på sporet igen og skal bare holde den gode rytme. Ingen fokus på vægttab - KUN GLÆDE OVER TRÆNINGEN - Fantastisk. 

Ingen kommentarer: