fredag den 6. juni 2014

Sover han eller er han død !


Hvis du ikke kan forstå, hvorfor passageren med de store solbriller og den efterhånden noget lunkne drink sidder så stille og ikke siger er ord, kan der være en god forklaring:  Måske vedkommende er død.  For solbriller og en Vodka Tonic har været en af måderne, som kabinepersonaler forsøger at skjule et akut dødsfald oppe luften på ifølge en kommende BBC-dokumentar om det britiske flyveselskab British Airways. Og at anbringe den døde ude på toilettet er der forbud imod ifølge en ansat hos BBC, som dog siger, at man i dag nok hellere ville vælge at pakke den afdøde ind i et tæppe op til over halsen:
- Du må ikke blokere døren, så du kan ikke anbringe den afdøde derude. Det vil heller ikke være respektfuldt, og man kan jo heller ikke spænde dem fast under landing, forklarer den ansatte og fortsætter: - Et andet problem er, hvis kroppen når at blive stiv, rigor mortis, for så falder de ned af toilettet, lander på gulvet. Og iøvrigt er man er nødt til at skille flyet ad for at få den afdøde ud, forklarer den kvindelige medarbejder. I danske SAS er der ikke faste regler, og retningslinjerne til personalet er helt afhængige af omstændighederne, oplyser pressechef, Trine Kromann- Mikkelsen til Metroxpress: - I tilfælde af dødsfald om bord beror procedurerne af omstændighederne i den enkelte situation – for eksempel længde på flyvning, destinationen, sygdomme, tilstedeværelse af lægefaglige passagerer. Vores besætning trænes og uddannes årligt til at håndtere sygdom ombord.
 
( Da jeg opholder mig en del i flyvemaskiner skal jeg måske til at kigge lidt nøjere på mine med passagerer. Jeg kan ikke lige huske at jeg har set nogen med Vodka og solbriller. Men jeg har set folk sidde/ligge i de mest mærkelige stillinger og sove...... MÅSKE SOVER DE IKKE - UUUUHHH ! )

Ingen kommentarer: