torsdag den 6. juni 2013

Intrum Justitia og Klarna på dybt vand !

Så er der nyt i det svindelnummer som jeg desværre er blevet udsat for. ( se Blogindlæg fra 1. juni ) - For et par dage siden fik jeg mail fra Intrum Justitia med ordlyden: Vi har modtaget din mail og har videresendt denne til kreditor, som vil fremskaffe de ønskede oplysninger. Skulle kreditor mod forventning ikke kunne skaffe disse, vil sagen selvfølgelig blive afsluttet. Du hører nærmere hurtigst muligt. - Med andre ord - Vi tror selvfølgelig at du har modtaget varen og vi skal nok få skovlen under dig !
 
Så var der væsentlig bedre service fra vores lokale politi (Som havde modtaget min anmeldelse) - De ringede i dag og spurgte ind til om jeg på et tidspunkt havde mistet mit sygesikringskort eller lignende. Hvilket jeg måtte sige nej til. Efter lidt snak kunne han så oplyse at nogen havde oprettet en konto ved Klarna i mit navn - med mit cpr. nummer. Og mest vigtig...... den bestilte varer var leveret på en adresse i Aalborg. - Han mente også at chancerne for at finde den IP adresse, hvor varen var bestilt fra ville være nem at finde.
 
Nu sidder jeg så og undre mig over at Intrum Justitia havde min adresse - Og ikke den adresse, hvor varen blev leveret...... Har de adgang til en database, hvor de kan slå mit personnummer op og derved få min rigtige adresse....... Og hvor har de gjort af de breve som de skulle have sendt til mig inden det afsluttende trusselsbrev ankom ( Måske har de sendt det til Aalborg adressen uden svar - Og derfor prøver at presse mig til at betale deres FEDE gebyr ) - Jeg er bestemt ikke den eneste som er blevet elendig behandlet af Intrum Justitia - Bare se HER ! - Ja Klarna er heller ikke for gost - Se HER !
 
Uetisk og tæt på en rådden forretningsmoral

Ingen kommentarer: