lørdag den 1. juni 2013

Intrum Justitia / Klarna - ADVARSEL - Rent kaos firmaer !

Jeg vil prøve at sætte ord på en helt absurd forretningskonstallation, der hedder Intrum Justitia og Klarna. Det er så uprofessionel og røveragtigt, at de ikke burde have lov at opererer på marked.

Det hele starter med en inkasso brev (Dateret 14/5) som jeg modtager den 17/5. Hvori Intrum Justitia skriver, at de har sendt mig adskillige rykkere på en regning og at de nu ser sig nødsaget til at registrerer mig i RKI - Hvis jeg ikke betaler straks. - Jeg tager omgående kontakt til firmaet og konstaterer at de hverken er til at hugge eller stikke i. De kan oplyse at jeg har købt en Samsung 300E5 NP30 af et firma kaldet Klarne og at jeg ikke har betalt - Derfor denne rykker !!!!!! -

Jeg forelægger dem at jeg ikke har modtaget nogen rykker fra den - Og at jeg ikke på noget tidspunkt har købt noget af Klarna. Intrum Justitia var dog "kold i røven" og antyde at "Kunder som mig havde de tit set" - Eneste råd var at jeg kunne politianmelde dem......

Hvilket jeg straks gjorde. Altså  Politianmeldte Intrim Justitia for at bruge mit personnummer og for at rette falske anklager mod mig. - Jeg scannede anmeldelsen ind og mailede, sammen med en scan af deres brev, en indsigelse mod deres inkasso brev. For at være helt sikker på at denne kommunikation nåede frem - Tog jeg en kopi af mail og alle bilag og sendte det anbefalet til Intrum Justitia.  - Og troede dermed at sagen kunne afsluttes. Men.........

Den 28/5 modtager jeg så et nyt brev fra Intrum Justitia med trussel om at registrerer mig i RKI. Helt magen til brevet fra 14/5 - Nu bare med dato 28/5 - Hvad ! - Jeg tog straks kontakt til firmaet. Og påpeger min mail og mit anbefalet brev. Her taler jeg med en Sevant - Som påstår at de aldrig har modtaget en mail og at de ikke er klar over hvilken post de modtager. Nu blev jeg rigtig nervøs - Et penge indrivelsesfirma, som ikke har styr på deres kommunikation - HVAD ! - Hvad har de så heller ikke styr på ?

Kan det være en dokumentationsfejl at jeg er kommet ind som skyldner - Kan det være en dokumentationsfejl at de har glemt at sende rykkere - Kan det være en dokumentationsfejl at de ikke har styr på beviser i deres sager og bare skyder breve ud i blinde.

Jeg sendte straks mailen igen (Med dokumentation for at den allerede var sendt den 21/5) - Og nu igen den 30/5 - Denne gang også med et kopi af kvitteringen for afsendelse af det anbefalt brev. Jeg ringede så op igen, for at få en mail bekræftigelse på at de har modtaget min mail. Her talte jeg med en Camilla, som brugte en masse energi på at forklare underbemanding - Og ophobning af opgaver i Intrum Justitia. - Basisk set en sang fra de varme lande og ikke en der på nogen måde retfærdiggøre deres skalten og valten i et udokumenteret forløb, hvor de anklager og truer almindelige mennesker.

Og lige så galt er det med Klarna. Jeg har været inde og slå denne virksomhed op på nettet. Og det er virkelig snavs i store mængder. De har både været i TV / Kontanten og bliver haglet ned på Trust Pilot og alle mulige andre sider. Men jeg frygter dem dog ikke.

Det kan godt være at en eller anden har misbrugt mit person nummer - Men det må være op til Klarna at bevise at varen er leveret til mig. Både med en bestilling (Hvor IP adressen er sporet til min pc) Og med min underskrift på en modtagelse af varen. Jeg kan se på Intrum Justitia papirer at fakturen er lavet den 27/12 2012 - Er varen leveret i dagene derefter, har jeg faktisk være hjemme. Og jeg har intet bemærket.

Kombinationen Klarna og Intrum Justitia er nok noget af det værste jeg har set - Og desværre nok en kombination der kan tromle folk, hvis de ikke kæfter op. - Jeg prøver lige om ikke et par aviser vil bide på denne historie.

SÅ EN STOR ADVARSEL HERFRA - RØR IKKE VED KLARNE OG INTRUM JUSTITIA

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

intrum Justita skal kontakt selvskab du regning vedrøret sådan ?

Unknown sagde ...

Hej Nils, Du er ikke alene. Vi har fuldstændigt samme problem. Dog i større målestok ( 35.000 ) - da Santander Consumer bruger Intrum Justitia til inddrivelse af en gæld som jeg ikke har hos Santander Consumers. Når jeg kontakter Santander, siger de at jeg ikke har gæld hos dem og dog, så fastholder Intrum Justitia at det har jeg! Så Santander er jo en del af dette bedrageri! Hvordan kommer man videre? Hvordan hænger man dem ud? Er du sluppet ud af det og hvordan? Kan du give et godt råd? MVH

Max Seierø