torsdag den 16. august 2012

Krabber og drenge ting !

Jeg var i weekenden en tur på Gimsing Strand ved Struer. Samlet omkring en familie begivenhed. Ud over det gode vejr og et godt tragtement fik jeg også øje på et par børn der fiskede krabber fra badebroen. Det bragte rigtig mange minder frem. Som barn har jeg lagt i utallige timer på badebroer og fisket krabber. En snor, med en tøjklemme og så en eller anden form for madding. Det kunne være alt. Fra små kødstykker - over fiske affald til krabber stykker fra krabber, som jeg havde trådt flade. Jeg kan huske at jeg engang var blevet total skoldet på ryggen, mens brystkassen nærmest havde fået samme mønstret som badebroens planker. Jeg har båret den ene spand efter den anden hjem, fyldt med krabber. ( Hvad jeg gjorde ved dem derhjemme kan jeg ikke huske, men de fik jo nok en uhyggelig død, da jeg ikke havde en sted at sætte dem ud )

Da vi kørte hjem fra stranden fortrød jeg lidt at jeg ikke gik over og prøvede at hejse en krabbe op. - Men ok - Både min søn og min svigersøn lå på broen og fiskede krabber. Så jeg er nok ikke den eneste der drages af denne drenge ting !

Ingen kommentarer: