lørdag den 18. august 2012

En god motionsdag på Mandø !

Lørdagen blev brugt på en lidt anderledes løbetur. Mandø Marathon - Eller rettere den halve distance. ( 21,1 km ) - Jeg havde hørt om løbet gennem en af konens veninder og syntes at det lød ok. Jeg har aldrig været på øen før, så selve turen var også fuld af nye udtryk. Jeg startede turen over til øen med "Traktorbussen" - En noget raslende og støjende transport. Men på en eller anden måde passede den fint ind i miljøet. - Stævneområdet var rigtig flot, og bar slet ikke præg af at arrangørene er nybegyndere udi marathon løb. Ting som ordentlige toiletter / Bruser - ordentlig skiltning af garderode / nummerudlevering osv. er ting der bare skal fungerer, hvis man gerne vil have folk til at komme igen - Det fungerede perfekt - At de havde vejret med sig var selvfølgelig også et stort plus. Ruten var fint opmærket  og de indlejede hjemmeværnssoldater var alle steder. Dog skal deres væskedepoter nok evalueres lidt. De fungerede ok - men afstanden mellem dem er for lange. kort og mellem distance kan godt leve med afstanden - Men marathon løberne får helt sikker problemer med afstanden på 3 og 4 runde. - Nå.... Jeg kom fint igennem løbet - Lidt hårdt på grund af varmen, men det var jo ens for alle. Tiden ( Min eget ur var 1 time og 50 min. - Lidt skuffende, men ok med den træning jeg har lagt for dagen de sidste måneder. )  Som normalt fik jeg lidt ondt i maven, der normalt også går ret hurtig over. Men her var der så lige en lille times returkørsel med Traktorbussen. Og det var IKKE fremmende for mit mave onde. Under transporten ind til fastlandet måtte jeg stille mig ud på bagparronen og ofre maveindholdet ud i vadehavet. (Velbekomme) - En god dag på en lille ø i Vadehavet - Eneste sørgmodig oplevelse var nok at jeg kunne se Viben var ved at samle sig i marsk området. Det varsler farvel til sommeren og alt det vejr jeg holder mest af. Billeder fra løbet kan købes i en god kvalitet på hjemmesiden - Motionsbilleder.

Ingen kommentarer: