fredag den 17. august 2012

Job nok til alle !


Der er ingen grund til at bekymre sig om den igangværende debat om dagpengeperioden, for der er masser af ledige job at få. Sådan siger Dansk Arbejdsgiverforening (DA). "Der er 2.000 nyansættelser hver eneste dag på det danske arbejdsmarked, så hvis vi bare sørger for, at de, der er på vej ud af beskæftigelsessystemet, bliver ledt i retning af de mange ledige job, så burde problemet være løst," siger Henrik Bach Mortensen, direktør i DA. Men det er en uansvarlig udmelding, lyder kritikken fra Enhedslisten (EL): "Arbejdsgiverne er dybt uansvarlige. Jobcentrene har ikke anden opgave end at hjælpe folk i arbejde, så det kan ikke nytte noget at sige det til dem en gang til," siger ELs Frank Aaen.  ( Som jeg husker forårets snak om Jobcentrene, så var det hvis ikke ret mange job de fremskaffede - Og at hovedparten af job var noget folk selv fandt.... Eller blev gjort opmærksom på gennem andre kilder. Så Frank Aaen´s klagesank har ingen hold i virkeligheden. ............De 2000 job daglig. - Ja - Tallet kan jeg have svært ved at forholde mig til, men da jeg har en profil liggende på flere job portaler, får jeg jævntlig tilsendt jobannoncer som matcher min profil. - Og jeg kan se at der er rigtig mange andre jobs på disse portaler. Så noget røre på jobmarkedet er der helt sikkert )

Ingen kommentarer: