fredag den 6. juli 2012

Kommunal logistik fælde !

Som borger i Vejen har jeg lagt mærke til de flotte skilte rundt i byen, der peger mod Borgerservice. Og syntes også at de er rigtig fornuftige, da næsten alle henvendelser til kommunen jo skal den vej igennem - Og at stedet godt kan være svært at finde for en person, der ikke lige kommer der ofte.
Men så faldt jeg alligevel i den kommunale fælde.
Mit ærinde var at afleverer en udfyldt formular til Borgerservice. Jeg fulgte skiltningen og fandt rigtig nok stedet.................... MEN - De kan ikke tage imod breve. Der henvises til Rådhuset - Et andet sted i byen. Hvorfor nu det ? - Hvad er lige meningen med at have én vej ind i det kommunale system, som ikke kan modtage post. Hvor er logikken ? - Hvem i kommunen har udtænkt denne logistik fælde ? - Har kommunen overhovedt reflekteret over ordet " Borger - service" - Jeg troede at tiden, hvor vi sang med på den gamle vise: "Ih hvor er det kommunalt" var forbi.  Borgerservice i Vejen. Det er en ommer !
Jeg kender ikke antallet af folke der, lige som jeg har gået forgæves. Ensige kommet til at lægge vigig post i en af de postkasser, som hænger på borgerservice bygningen, men tilhører private firmaer. Få nu styr på jeres interne post. Og giv mulighed for at afleverer post til borgerservice - ved borgerservice.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Kære Nils Mogensen.

Du har rettet henvendelse til direktørSonja Miltersen vedrørende Vejen Kommunes postkasser.

Sonja Miltersen har ferie, og hun harbedt mig besvare din henvendelse.

Vejen Kommunes post adresse er Rådhuspassagen3, 6600 Vejen.

Denne adresse fremgår af alle breveog blanketter fra Vejen Kommune. Her ud over kan der på det enkelte brev/denenkelte blanket være anført en adresse, hvor borgeren kan rette personlighenvendelse.

På adressen Rådhuspassagen 3 er deren postkasse, hvor du sikkert kan aflevere din post uden for åbningstiden.Post afleveret her inden kl. 07.00 om morgenen stemples indgået dagen før.

Der er ligeledes postkasser på områdekontorerne,hvor du sikkert kan aflevere post, idet de tidligere kommuners postkasserer bevaret her.

Her ud over kan du i åbningstiden afleverepost på bibliotekerne og i Borgerservice.

Mens Borgerservice havde til huse påBanegårdspladsen henviste skiltning på døren til at aflevere post på Rådhuset,Rådhuspassagen 3 uden for åbningstiden, idet det ikke var muligt at etablereen sikker postkasse på adressen.

Da Borgerservice flyttede til Vestergade4A benyttede borgerne i starten en brevsprække i døren - også selvom derblev henvist til Rådhuspassagen 3.

Vi fik rigtig mange henvendelser fraborgere, der af den ene eller anden grund kom forbi døren uden for åbningstiden.Disse henvendelser gik på forargelse over, at de kunne se andre borgerescpr-numre på det materiale, der var puttet ind gennem brevsprækken, herud over havde vi en frygt for, at nogen ville smide noget brændbart indgennem brevsprækken.

Derfor besluttede vi i samråd med TekniskService at blænde brevsprækken og henvise endnu tydeligere til den officiellepost adresse: Rådhuspassagen 3.

Stadig flere borgere kommunikerer digitaltmed os, og rigtig mange borgere, der, lige som du, er digitalt orienterede,skanner evt. dokumenter ind og sender dem via mail til os.

Vi har til huse i en lejet bygning,hvor der ikke lige umiddelbart kan etableres en sikker postkasse, VejenKommunes post adresse er Rådhuspassagen 3, 6600 Vejen og fra 2015 skalalle borgere - med få undtagelser - kommunikere digitalt med de offentligemyndigheder.

Vi gør allerede nu et stort stykke arbejdefor at få borgerne til at benytte de digitale kanaler, og det arbejde vilvi sætte yderligere fokus på frem mod 2015, derfor håber jeg, du har forståelsefor, at vi ikke etablerer yderligere sikre fysiske postkasser på nuværendetidspunkt.

Venlig hilsen


Jane Ussing
Borgerservicechef
Telefon direkte 79966500
Mobil 30170870