onsdag den 22. februar 2012

Billeder siger mere end ord !

Så er ordene på cigaretpakkerne skiftet ud med billeder - ( Lovkrav fra sidste uge ) - Jeg har været inde og se de forskellige opsætninger, der kommer til at pryde cigaretpakkerne. Og føj for en grim reklame. Disse billeder må da få rygerne til at tænke en ekstra gang. Jeg ved godt at de hårdnakkede rygere mener at de hurtig bliver blinde for billederne, men jeg tror stadig at de brænder sig fast, og sætter et spor i deres hjerner.
... Og så sætter billederne helt sikker et spor ved deres børn - Deres ikke rugende venner - Deres arbejdskammerater, der skal se disse fotos med advarsler. - Jeg tror at det vil skabe endnu en bølge af løftede pegefingre og gruppepres. Om det virker ved jeg ikke, men jeg håber da at rygerne selv ser problemet inden de ender som dem på billederne. Og ikke er så tykhovedet at beskylde cigaret industrien for deres dårlige vane og helbred som Allan Lykke Jensen. ( ryger-taber-historisk-strid-i-landsretten/ )

Ingen kommentarer: