onsdag den 8. september 2010

Små sko og pegefinger !

Normalt har jeg et godt forhold til Arbejdstilsynet ( AT ) og deres måde at inter-agerer med de arbejdspladser, jeg har haft ansvaret for. Og ud fra denne holdning, har jeg da også arbejdet sammen med AT på flere projekter. I dag havde jeg så besøg på vores hovedkontor. Fokus var indeklima og støj. Meget rimeligt, da det er 2 af de 4 mest udbredte arbejdsmiljøproblemer, som kan være i kontor miljøer. Arbejdsmiljø organisationen viste deres flotte arbejde med APV kortlægning, og deres planer for det videre arbejde. Det er en ung organisation ( Max. ½ år ) Så de er alle meget ivrige for at få tingene på plads. Ved det afsluttende møde var der to ting som AT påpegede. Solindfald og deraf følgende varme og refleks problemer. Hvilket var ok, efter lovgivningen. Men de havde også en meget svagt argumenteret ide om støj. Her så de fuldstændig hen over den lokale arbejdsmiljø organisations arbejde og initiativer. Deres vilje til at rykke på allerede kortlagte opgaver og deres projekt omkring støj ( Selv om de både viste materialer og fortalte om planen for denne event - Omtalt i et tidligere blog indlæg )....... Nå, AT gik hjem med den udmelding, at de ville tænke over sagen. ...... Den slags besøg er ikke videre fordrende for det gode samarbejde, og giver ikke mine medarbejdere det skulderklap, som de havde fortjent for deres indsats. Dette var mest små sko og pegefinger !

1 kommentar:

Nils Mogensen sagde ...

.... Lige en opfølgning. Nu er udkastet til påbud kommet. Og de havde slugt det noget tynde påbud omkring støj. Resten er ok. Og vi tager den derfra