onsdag den 22. september 2010

I dag er det Moon cake festival !



...... Eller Mid / autum festival, som nok er det mere korrekte navn. En helligdag for alle kinesere. Det vil sige at vores fabrik var helt affolket for funktionærer. Og os tilbageværende europærer, som jo ikke skulle holde festival, måtte agerer ledelse for alle de ansatte. Det var helt spændende, da vi kun kunne kommunikerer med arme og ben. ( De kunne ikke engelsk - Vi kunne ikke kinesisk ) Selve festivallen er ikke som andre kinesiske fester. Denne handler om familie og venner. Og bliver holdt i ro og stilhed. Altså ikke mange flotte ting at se på. Jeg gik foræret en Moon cake i en fantastik flot indpakning af min kinesiske kollega, med striks påbud om at den skulle tilfald min kone. Så den kommer med hjem ( Se første billede ). Og det med familie kom sammen var tydelig, da jeg ville finde et sted at spise aftensmad. Normalt hader jeg at sidde alene, og i aften var alle restauranter fyldt med familier der sad og spiste. Så det blev til KFC som take away på hotel værelser. Bliver fortæret samtidig med at dette skrives.

Ingen kommentarer: