fredag den 24. september 2010

Kort og meget sjov cykeltur !



Så fik jeg endelig tid til min lånecykel. Det blev dog en meget kort tur. ca. 600 meter -så var dækket fladt. Nå, jeg havde set en lokal cykelsmed lige om hjørnet, så der trak jeg hen. Han lå lidt oppe af en smal sidegade. Med finger tegn og lidt smil på fik jeg forklaret mit problem og han gik straks igang. Jeg blev inviteret ind i hans værksted. Som også var dagligstue, køkken, spisested, børneværelse og måske lidt lager. Konen og tre mindre børn var også i rummet. Og de snakkede livligt. Mens de kiggede på mig. Døren ud til gaden var også fuld af kinesere, der skulle se hvad jeg fik lavet. Alle grinede og syntes at det var sjov. På et tidspunkt fik de øje på mine sko ( Str. 45 ) - Jeg tog den ene af og en af børnene løb rundt og viste den til alle. Også lidt ud på gaden. Alle skreg af grin. Men jeg fik en udsøgt service. Ingen lap, men en ny slange, og prisen var 4 kineser penge ( ca. 3,70 kr. ) Billigt. Og så stod smeden længe og viste mig et eller andet med det skilt han havde foran forretningen. Det tog rigtig længe inden jeg forstod at han ville skrive " International" under han forretnings navn. Jeg måtte tage direkte tilbage til hotellet, da der nu var blevet mørkt, og cyklen ikke havde lys. Jeg prøvede endda at købe lys ved smeden. Men sådan noget havde han ikke. Og jeg da også sige, at jeg ikke, selv når der er mørkt, har set cykler med lys. Det var nok den sjoveste cykeltur jeg endnu har haft i min tid.

Ingen kommentarer: