tirsdag den 8. december 2009

Ord som kom i 2009 !

Jeg lytter normalt til 1 P på radioen, når jeg kører bil alene. Nogle gange fanger man et guldkorn, men ofte er det bare noget der styrker ens baggrundsviden. For nylig høret jeg så Sproglaboratoriet, som har udskrevet en kurrencen om "Årets ord". Det er ord, der alle fik deres debut i 2009 og som alle refererer til emner, der har optaget danskerne i årets løb: Perle (politiets betegnelse for en dansker med etnisk baggrund) - Lømmelpakke (regeringens lovforslag der skal nedbringe gadeuorden og hærværk) - C02 neutral (Nedbringelse af CO2-udledningen) - Muskelhund (Agressiv hunderace) - Finanskrise (Bankernes økonomiske nedtur). Jeg har ikke nogen favorit. Men ord som "Italesætte" eller " Sidney Lee" er ikke lige min kop te. Så hellere "Bandekrig". Det ord er der da mere slag i.

Ingen kommentarer: