søndag den 6. december 2009

Bytur i Ribe !

Nå.. Der blev ikke meget MTB i weekenden, da kammeraten var skadet. Men vi kom til Ribe på jule slentre tur. Og Ribe er netop stedt for sådan en tur. Selv om byen er fyldt med handel er den ikke plastret til med reklameskilte og store glasfacader. Den er nænsomt holdt i den gamle stil, og man skal ofte meget tæt på, for at se, hvad butikken handler med. Vi spiste i en hyggelig lille ( Restaurant Koldvig ) Lige ned til vandet og med billedet som udsigt. Rimelig sandwich og en lokal Blond Ale fra Ribe Bryghus. Eneste negative oplevelse. Og det var endda fordi jeg ville være flink. I Kvickly Ribe ville jeg købe klejner. Vi stod i kø ved bageren. Ekspedienten sagde så: "Hvem er den næste". Hvilket var mig og jeg rakte hånden op - - - Men - - - Men en dame masede sig frem og ville absolut foran. Jeg tænkte ok. For fredens skyld. MEN SÅ KØBTE HUN SGÚ DE SIDSTE KLEJNER !!! - Lige for næsen af mig. Og hun var endda så fræk at sige: " Du kan købe dem af mig for det dobbelte". - - - Havde jeg der udlevet mine tanker var weekenden nok endt i Ribe arresthus

Ingen kommentarer: