onsdag den 4. november 2009

Privat kontra firma mail

Jeg plejer ikke at udstille min politiske mening. Ja, konen ved faktisk ikke engang, hvad jeg stemmer på. Så et kritisk blik skal ikke ses som et politisk indlæg. Mere som et opkast over dårlig gennemtænkt kampagne. I de lokale aviser, kan man se en flot annonce for Venstre. Det er et landkort over området, med de forskellige kandidater, placeret geografisk korrekt, så man kan se hvem den lokale Venstre politiker er. Hertil er det meget fint. Men så kom jeg til at se på deres mail adresser. En blanding af mere eller mindre svære private mail......... Og så firma mail !!!!!! - Hvad !!!! ........ Mon deres arbejdsgiver ved at de opgiver denne mail adresse til et privat ærinde. Og ikke bare en privat ting, men til offentlig politisk arbejde. ( Mon de er blevet spurgt om virksomheden vil slås i hard core med en bestemt politisk holdning ) - Ja, der var endda et par "skolekom" mail adresser. Og de er jo som sagt offentlig ansatte. Jeg ville nok også, som arbejdsgiver tænke. " Bliver der mod lavet politisk arbejde i arbejdstiden, da deres politiske mail går direkte til den ansattes arbejdsplads ?? " . Alt dette kunne man være ude over, hvis man i Venstre ofrede bare en lille smule på en IT løsning. Man kunne give alle kandidaterne en xxx@venstre.dk mail. Det ville være både mere strømlinet, mere professionel og især mindre bekymrende for deres arbejdsgiver. Og sidste, men ikke mindst, skabe et mere troværdig billede af venstre, så arbejde og politik ikke blandes i det offentlige rum !

Ingen kommentarer: