lørdag den 7. november 2009

Dobbelt moralsk juleudsmykning !

Ja, jeg er jo nok alligevel faldte lidt i fælden. Engang lovede jeg mig selv, at jeg aldrig ville overpynte mit hus med julelys. Argumenterne var gode: Masse arbejde med at hænge op og pille ned - Dyrt indkøbte lyskæder som nok ikke holder - strømforbruget bliver alt for højt og nu også augmentet omkring CO 2 forureningen...... Men... Men... Men... Langsom har denne udskældt tradition sneget sig ind i mine jule forberedelser. Og denne weekend bliver alle kæderne igen fundet frem. Jeg bruger igen et par timer på en stige, jeg sætter igen det blinde øje til miljø - kikkerten, og brænder lystigt en masse ekstra strøm af. Hold op hvor er det dobbelt moralsk. I hverdagen slukker jeg lyset, lukker døre for varmen og har sat bevægelses sensorer op udenfor. Ja, sidste år ofrede vi endda flere tusinde på at købe de mest miljøvenlige vaske / tørre maskiner. - - Nå...... Konen siger at det kun er jul en gang om året...... Det argument skal man dog ikke tænke dybere over !!! For så er det jo også kun forår en gang om året - sommerferie en gang om året.... Fødselsdag en gang om året....Og så videre.

Ingen kommentarer: