onsdag den 9. september 2009

Til angreb på naturen !

Hold op, hvor er jeg irriteret Normalt elsker jeg naturen og de dyr jeg ser på min vej. Og kunne ikke gøre en kat fortræd. Ja, jeg springer gerne " badut spring" bare for ikke at træde på en frø eller ødelægge en flot blomst. Men nu har jeg, i et stykke tid, haft en muldvarp i min have. Den forlyster sig med at lave tuer hist og her. I græsplænen og blomsterbedet. Og nu er min tålmodighed fået en ende. " Jeg kunne dræbe den lille satan". Hvorfor er den lige flyttet ind til mig ? Hvorfor skal den lige ødelægge min have ? Hvordan skal jeg komme af med den ? Det er noget uretfærdig. For muldvarden er et fint lille dyr, der normalt ville have min sympati. Og jeg ville inderst inde ønske, at den bare ville flytte ud af haven igen. For krig mod naturen er ikke lige min boldgade.

Ingen kommentarer: