søndag den 27. september 2009

For søren hvor er debat en god ting !

Blev i dag ringet op på mit privat nummer med en kommentar til et blog indlæg, som var lagt ud for længe siden. Ord som: Syg i hovedet - Led karl og manglende social og etisk empati var noget af det jeg lige skulle hører fra opringeren. Noget under mit niveau for samtale. Jeg prøvede da også at trække samtalen tilbage på et mere rimelig niveau, ved at påpege, at alle indslag på min blog, var rene supjektive holdninger fra min side. At præmisserne for min blog, var at læse i venste side af skærmen. Og at man altid havde muligheden for at kommenterer mine indlæg, ved at skrive i kommentarfeltet. Det kan endda gøres anonymt. Jeg har aldrig, og vil aldrig slette disse kommentarer. Med mindre de er direkte lov brydende. Og det er, at ytre sin supjektive mening, heldigvis ikke. Når man holder den på lovens side. Så er man berørt af et indlæg, så værs´go at slå til tasterne. Gør det anomymt, hvis det passer en bedst, og gerne med en kant. Men brug bloggen. At ringe privat kan tydes / mistydes på mange måder. Og det er ikke fremmelig for den meningsudveksling, som jeg netop ligger op til med min blog. Alle kan lære af kritik, også jeg. Uden at at gå i detaljer på det omtalte indlæg, så er det en bedømmelse af en varer, som jeg har købt og betalt. Da denne varer er af undervisningsmæssig karakter, vil det blive utrolig kringlet at tale om, hvis man ikke erkender at der står et menneske bag.

Ingen kommentarer: