lørdag den 26. september 2009

På skolebænken for en dag !


Agerskov Ungdomsskole havde inviteret alle forældre til en dag på skolebænken. Vi havde fået tilsendt en hel række af forskellige fag, som vi kunne vælge imellem. Fra glaskunst over sprog til syltning. Jeg havde valgt svømning og fysik. Guidet af sønnens interesser. Jeg mødte op til et kæmpe morgenbord, hvorunder forstanderen kunne fortælle, at vi havde slået rekord med antal forældre. Straks efter var vi i svømmehallen. Mindst 40 forældre spillet, svømmet og dykket på livet løs. Og der var både holdånd og konkurrence på spil. Vi spiste i den store hal og derefter kom fysiktimen. Vi prøvede flere forskellige forsøg. Eksempelvis var vi ude at måle, hvor meget bilradioen larmede, når jeg spillede højt heavy metal ( 90 dB. ) Dagen sluttede af med at vi så den første fremvisning i gymnastik. Et flot program, med mange fine detaljer, selv om de ikke har trænet ret længe. Og mens jeg stod der og så sønnik fare rundt, blev jeg ramt af en klump i halsen. Og blev vældig stolt af at have en søn med så meget karisme, mod på livet og begærlig efter ny viden. Jeg kunne ikke ønske mig en bedre søn. Jeg er sgú pave stolt !

Ingen kommentarer: