fredag den 3. juni 2016

Klap lige hesten !


Ifølge Jens Bjørn Andersen, administrerende direktør i DSV, som er verdens fjerdestørste speditionsvirksomhed, er frygten for at den midlertidige grænsekontrol ville skabe kilometerlange køer ved grænserne og ramme de danske virksomheder på pengepungen, ubegrundet. "Lige nu volder det ingen problemer. Det, der foregår på den dansk-tyske grænse, er noget stikprøvekontrol, men det skaber ikke nogen problemer overhovedet," siger Jens Bjørn Andersen.

Da den danske regering indførte grænsekontrol den 4. januar fik det flere erhvervsorganisationer og virksomheder til at hejse advarselsflaget, fordi de frygtede, at deres lastbiler ville komme til at holde i kø ved den dansk-tyske grænse, eller at det ville ramme de tusinde pendlere, der hver dag krydser grænserne for at arbejde i Danmark.

Det er efterhånden ved at være få velkendt med " Ulven kommer" og at det senere viser sig at der ikke engang kom et lam forbi, at man kan fristens til at påstå at nogle bruger "Ulven kommer" som en - SE MIG - JEG HAR EN MENING - JEG ER VIGTIG !

Hvor er lige det gamle danske sindelag - Hvor vi sagde " Klap lige hesten" og så tiden an. Hvor er lige "Spis brød til" som opfordre til at se tingene lidt i et perspektiv.

Jeg har selv holdt i køen ved den danske grænse et par gange - Og jo - Det tog da en 10 minutters tid, men når jeg så tænker på hvor meget det sparer på min skattebillet i forhold til den eksploderende flygtningestrøm, så sidder jeg faktisk og tjener en god timeløn til min samfundskonto.

Ingen kommentarer: