tirsdag den 8. september 2015

Perler til flere generationer !

Gennem flere år har perleproducenten Malte Haaning Plastic leveret solide resultater takket være en konstant gruppe af forbrugere. Mens ting kommer og går inden for legetøj og andre hobbygenstande, varer andre ved. Det er netop tilfældet med de farverige Hama-perler, der fremstilles af Malte Haaning Plastic. Siden 1971 har familievirksomheden fra Nykøbing Mors produceret perlerne, som mange husker og kender. Og mere end 40 år efter er perlen stort set den samme, ligesom det er tilfældet med stiftpladen. »Der er bare kommet flere produkttyper til gennem årene,« fortæller Lene Haaning, adm. direktør hos Malte Haaning Plastic. 
 
 
Jeg kan huske at mine børn legede med disse plastik perlser. Jeg kan huske at jeg hentede flere paller af gangen på Mors, da jeg kørte fragt lastbil. Og da jeg kom til at tænke ordentlig efter, så gik jeg på loftet og fandt en hel kasse af plastik perler samt perle plader til at lave figurer.
 
 
Jeg kan ikke huske hvor mange perle plader jeg har strøget, så de hanf sammen - Hvor mange jeg har haft hængene i vinduet og hvormange der er pakket ind som gaver fra børnene til deres bedsteforældre.

Ingen kommentarer: