onsdag den 2. september 2015

Kris og chokoladefabrikken !

Det kniber med de unges sygemeldelsesbegrundelser. Det mener Søren Østergaard, som er leder af Center for Ungdomsstudier. "Arbejdsgivere oplever rigtig meget, at unge melder sig syge, fordi de unge ikke ved, hvad arbejdsmarkedet forventer af dem," siger han. Til spørgsmålet om man må blive hjemme fra arbejde på grund af træthed, svarer Flemming Dreese, som er ansættelsesretschef i Dansk Arbejdsgiverforening: "Nej, man har en vis forpligtelse til at være udhvilet.” Det samme gælder ifølge ansættelseschefen, hvis man er uoplagt, eller hvis ens hund er syg.
 
Jeg har selv hørt flere forskellig "syge" forklaringer. Faktisk har jeg hørt den om hunden !! ... Og jeg er dybt bekymret for den arbejdsmoral som nogle unge lægger for dagen. Om de er trætte og uoplagt er helt deres egen planlægning. Her er faktisk min næste bekymring. Hvis de ikke er i standtil at planlægge bare 24 timer frem, hvad kan de så. Jeg kan slet ikke forestille mig disse unge når de kommer til at jonglerer med både ægteskab - børn - husarbejdeog hvad der ellers hører til af opgaver som nystartet familie.
 
Chris og chokoladefabrikken var engang små sjove indslag, som vi alle grinede af - Især fordi de var langt ud over normaliteten...... Men det ser ud til at bare lidt af de unge mennesker tror at det er måden at opfører sig på.
 
Tag jer dog sammen og kom i gang. Livet er ikke lutter fester og computerspil.

Ingen kommentarer: